مضرات جدی نور گوشی

خرید بک لینک
گرد آورنده:محمدعلی خاکساری
داقل فاصلهای که باید چشم با مانیتور داشته باشد، 30 تا 40 سانتیمتر است و درفاصله هر 20 دقیقه کار با وسایل دارای مانیتور، لازم است 5 تا 10 دقیقه به چشم و بدن استراحت داد.

یک چشم پزشک معتقد است: خستگی و تمرکز بیش از حد هنگام کار با موبایل و کامپیوتر، بیشتر از امواج موجود در مانیتور به چشم ضرر میرساند.

دکتر مصطفی فقهی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشتر نارساییها در بینایی چشم ناشی از خستگی و تمرکز است و میزان آن به مدت زمانی بستگی دارد که فرد از وسایل ارتباطی استفاده میکند.

وی افزود: خیره شدن به مانیتور در ساعتهای متمادی، از عمدهترین دلایلی است که فرد را دچار عارضه چشمی میکند. سردرد، تحریک چشم، تاری دید و سیاهی رفتن چشم از عوارض جانبی خیره شدن به مانتیور است.

این چشم پزشک با اشاره به ضرر نور شدید امواج مانیتورها، تصریح کرد: دیگر امواج مغناطیسی با نور شدید و آزاردهنده همراه نیستند. در تکنولوژی جدید نیز سعی شده از شدت این نور جلوگیری شود و نور کنترل شده در مانتیور این وسایل به کار رود.

فقهی ادامه داد: حداقل فاصلهای که باید چشم با مانیتور داشته باشد، 30 تا 40 سانتیمتر است و در فاصله هر 20 دقیقه کار با وسایل دارای مانیتور، لازم است 5 تا 10 دقیقه به چشم و بدن استراحت داد.

وی با بیان اینکه حین کار علاوه بر استراحت چشم، باید به عضلات بدن نیز استراحت داد، افزود: نور مانیتور وسایل باید به صورت استاندارد کنترل شود و همزمان با رعایت موارد بهداشتی در کار کردن، باید به طرز نشستن و قوز نکردن نیز دقت کرد تا به عضلات خستگی وارد نشود.

محمد علی خاکساری...

ما را در سایت محمد علی خاکساری دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 144 تاريخ: شنبه 27 شهريور 1395 ساعت: 13:19

صفحه بندی